Audiències

TV3 obté el febrer el 14,7% de quota i manté la lluita pel liderat

Un total de 13 programes de la casa se situen dins del rànquing dels 40 més vistos al mes de febrer. L'especial sobre les eleccions basques i gallegues va ser líder de totes les cadenes amb el 15,8% de quota.

TV3 ha obtingut, al febrer, una quota del 14,7%, a només 4 dècimes de la cadena líder, Tele 5. Amb aquests índexs, TV3 manté la tendència a recuperar audiència, tot i que aquest mes no ha pogut oferir cap partit del Barça. D'altra banda, i pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos a Catalunya el març, TV3 manté el lideratge, amb un total de 13.

Segons dades de TNS-Sofres, Tele 5 ha estat líder, amb el 15,1% de quota, seguida de TV3, amb el 14,7%; de TVE, amb el 13,8%; d'Antena 3, amb el 13,5%; de Cuatro, amb el 8,6%, i de La Sexta, amb 6%. La 2 ha tingut el 3,3% i el K3-33, el 2,5%. D'altra banda, Digital+ ha tingut una quota del 4,1%.

Mentrestant, i per grup de cadenes, Televisió de Catalunya lidera el rànquing, amb el 18,9% de quota, seguida de TVE, amb el 18,7%; de Gestevisión (Tele 5), amb el 15,8%, i d'Antena 3, amb el 15,1%.

Pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos, TV3 ha estat líder amb un total de 13, 6 dels quals entre els 15 primers. Aquests 6 programes de TV3 que s'han situat entre els 15 primers són "Crackòvia", que va superar el milió d'espectadors, en el lloc número 3; "Ventdelplà", en el lloc número 7; el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el lloc número 8; el "Telenotícies vespre", en el lloc número 11; l'"APM?", en el lloc número 13, i el "Polònia", en el lloc número 15.

Els altres 7 programes de TV3 que s'han situat entre els 40 més vistos al febrer són: "30 minuts", en el lloc número 17; "APM? Extra", en el lloc número 18; el "Telenotícies migdia", en el lloc número 21; el "Telenotícies cap de setmana migdia", en el lloc número 22; el partit de la Lliga de futbol Espanyol - Reial Madrid, en el lloc número 23; "13 anys... i un dia", en el lloc número 28, i "Zona zàping", en el lloc número 32.

D'aquest rànquing dels 40 programes més vistos cal destacar la presència de totes les edicions dels Telenotícies de TV3, que mantenen el lideratge dels informatius de totes les cadenes.


Els programes més vistos

"Crackòvia"

"Ventdelplà"

"TN vespre"

"APM?"

"Polònia"


Els Telenotícies i el programa especial de la nit electoral fan líder TV3

Una altra mostra del lideratge dels informatius de TV3 i de la lluita per l'increment de l'audiència es va manifestar el dia en què el seguiment de la jornada electoral al País Basc i Galícia va fer líder la cadena pública catalana, amb una quota del 15%.

Els Telenotícies van ocupar el primer i segon lloc del rànquing de programes i l'especial de la nit electoral va ocupar el cinquè lloc d'aquest rànquing. El lideratge va ser per al "Telenotícies cap de setmana migdia", amb una mitjana de 714.000 espectadors i el 29,3% de quota, i el segon lloc per al "Telenotícies cap de setmana vespre", amb 694.000 espectadors i el 22,9% de quota.

Després del Telenotícies del vespre, i a partir de les 21.30 h es va emetre un programa especial de seguiment de la nit electoral, de 90 minuts i un gran desplegament de professionals dels Serveis Informatius de TVC. Presentat per Raquel Sans, des dels estudis de Sant Joan Despí, l'especial va fer múltiples connexions amb els principals punts d'interès informatiu del País Basc, Galícia i Madrid, i va despertar l'atenció dels espectadors: va tenir una mitjana de 525.000 espectadors i el 15,8% de quota. Aquest programa de TV3, a més, va ser líder destacat dels especials de la nit electoral emesos: l'especial de TVE va tenir 184.000 espectadors de mitjana i el 6% de quota, i l'especial de Cuatro va tenir 98.000 espectadors i el 3,6% de quota.
Anar al contingut