Audiències juliol

TV3, tercera cadena més vista d'un juliol marcat pel Mundial del Brasil

En un mes de juliol marcat per la fase final del Mundial de Futbol del Brasil, TV3 ha estat la tercera cadena més vista amb un 11,8% de quota. TV3 continua sent líder aquest any, amb un 12,5% de quota.

En un mes marcat per la fase final del Mundial de Futbol del Brasil, TV3 ha obtingut una quota de l'11,8% i ha quedat situada darrere de T5, amb un 12,9%, i a una dècima d'A3, amb un 11,9%. TV3, però, continua sent líder aquest any, amb un 12,5% de quota, davant de T5 i A3, que tenen un 11,9% i un 11,5%, respectivament. Els programes de producció pròpia, informatius, de servei i entreteniment, han obtingut bons resultats. Les diferents edicions dels telenotícies continuen entre els programes més seguits del juliol. "La Riera", "Polònia" i el capítol "Hem de parlar" de la sèrie "39+1", també se situen entre els 40 programes més vistos del mes. També destaquen els bons resultats del  documental "El gran silenci: Horta de Sant Joan", emès dins l'espai "Sense ficció" i el reportatge "El coratge de Malala", emès dins el "30 minuts". A més dels bons resultats quantitatius d'aquestes produccions, TV3 continua sent la cadena generalista més ben valorada des del punt de vista qualitatiu, amb 8,1 punts en el panell de l'empresa GFK.

Segons dades de Kantar Media, TV3 ha tancat el mes de juliol amb una quota d'audiència de l'11,8%, per darrere de T5, que, en el mes de la final del Mundial del Brasil, ha obtingut un 12,9% de quota; i a una dècima d'Antena 3, amb un 11,9%. La segueixen TVE amb un 7,0%, Cuatro amb un 6,2%, i la Sexta amb un 5,8%. Per la seva banda, el canal Super3/33 ha aconseguit un 1,8% de quota, una dècima més que al mes anterior; i el 3/24 registra un 1,3% de quota, i obté el millor registre de l'any. La franja del Super3, entre les 6.00 i les 21.30, és líder del mes entre les cadenes temàtiques infantils. Amb aquests resultats, el Super3 iguala la màxima de la cadena, aconseguida al mes d'agost del 2013. Finalment, el canal Esport3 acaba el mes amb un 1,0% de quota.

TV3 ha estat líder d'audiència 10 dies dels 31 dies del juliol, gràcies a espais de producció pròpia com els "Telenotícies", "La Riera", "APM?", "30 minuts" o "Sense ficció", i ha liderat el rànquing de programes més vistos 20 dies del mes de juliol. Les diferents edicions dels "Telenotícies", 17 dies; "La Riera", en dues ocasions, inclòs el capítol final de temporada; i la transmissió del partit entre el FC Barcelona i el Recreativo de Huelva, pertanyent al "Trofeu Colombino".

TV3 situa 17 espais al rànquing dels 40 programes més vistos del mes

Pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos del mes de juliol, TV3 situa 17 programes entre aquests 40, gairebé tots de producció pròpia, i és la cadena amb més presència.

El programa més vist del mes de TV3 ha estat l'edició del "Telenotícies Vespre" del dia 28 de juliol. Situat en cinquena posició del rànquing dels 40 programes mes vistos del juliol, amb una audiència de 610.000 espectadors i una quota del 24,4%, només el superen la final del Mundial de futbol del Brasil, inclosa la pròrroga i el postpartit, i el Gran Premi de Moto GP d'Alemanya.

La setena posició és per a l'edició del "Telenotícies Migdia" del dia 8 de juliol, que va tenir 573.000 espectadors i un 26% de quota. En novè lloc se situa el capítol de final de temporada de "La Riera", seguit per 523.000 espectadors i amb una quota del 19,6%. La desena i onzena posició l'ocupen "APM?" i "Polònia", amb 518 i 511 mil espectadors, respectivament, i unes quotes del 17,5% i el 18,4%. A continuació, l'edició del "Telenotícies Cap de Setmana Vespre" del dia 20 de juliol, amb 498.000 espectadors i una quota del 22,1%. El segueix, en 14è lloc, la transmissió del Gran Premi de Fórmula 1 d'Alemanya, amb 494.000 espectadors i una quota del 27,8%. Els programes documentals també tenen molt bona acollida. Així, el reportatge "El coratge de Malala", emès dins l'espai "30 minuts", es va situar en 16è lloc, amb 481.000 espectadors i una quota del 27,8%, mentre que el "Sense ficció" titulat "El gran silenci: Horta de Sant Joan", on s'analitzaven els incendis forestals que hi va haver en aquella localitat i que van causar víctimes mortals, el van seguir 431.000 espectadors i va tenir una quota del 14,3%, i es va situar com el 20è programa més vist del mes. Les posicions 18 i 19 corresponen al "Crackòvia" resum dels millors moments de la temporada i l'edició del "Telenotícies Cap de Setmana  Migdia" del dia 12. Aquests programes van tenir una audiència de 445 i 444.000 espectadors, respectivament, amb quotes del 15,1% i el 23,2%. Entre aquest rànquing de programes més vistos del mes també hi trobem el capítol "Hem de parlar" de la sèrie "39+1", en 25è; el programa d'entreteniment "El foraster", que ha tingut molt bona acollida durant tota la temporada, en 27a posició; l'informatiu comarcal "Telenotícies comarques", en 31è lloc, seguit per la transmissió del Trofeu Colombino, en 32a posició; el programa de divulgació i servei  "Collita pròpia", en 34 lloc, i la pel·lícula "Amor boig i estúpid", tancant aquesta majoritària presència de programes de TV3 en la llista dels 40 mes vistos del juliol i situat en 38a posició.

TV3, la cadena generalista més ben valorada al panell de l'empresa GFK

Segons la valoració qualitativa del panell de l'empresa GFK, TV3 continua obtenint el millor resultat pel que fa a les cadenes generalistes, amb un índex qualitatiu de 8,1, davant de La Sexta, que obté un 7,9. La classificació continua amb Cuatro, amb 7,7; A3, amb un 7,5 i TVE, amb 7,4. Tanca aquest rànquing qualitatiu T5, amb 7,3. Cal destacar, també, que TV3 és la cadena que rep un nombre més gran de respostes.

TV3, juntament amb el 33, aconsegueixen el lideratge entre els espectadors de 25 a 34 anys i són les cadenes més ben valorades per aquest target. A més, el 33 lidera 3 targets: el de les persones de 35 a 44 anys (8,7), el dels de 65 i més (9,0) i el d'homes (8,7). TV3 aconsegueix índexs qualitatius per sobre de 8 en tots els targets i destaquen les valoracions que rep en el target més jove (8,7); el de les dones (8.3) i dels individus de 55 a 64 anys (8,3).

Els telenotícies de TV3, un mes més, mantenen el lideratge en credibilitat i confiança

Aquest mes de juliol destaca la valoració qualitativa de la transmissió de les "Havaneres de Palafrugell" (8,7); el darrer episodi de "La Riera" (8,2); el "Sense ficció" emès el dia 1 de juliol, "El gran silenci: Horta de Sant Joan" 88,8) i "La Marató dels investigadors" (8,9). L'audiència, com certifiquen els resultats, valora els programes de producció pròpia amb unes qualificacions de notable alt i també aprecia els continguts de divulgació i servei. Una prova són els resultats de programes com "Espai terra" i "Sense ficció" (8,8).

La resta de programes que superen el notable és la següent: "Doctor Who", "TN Comarques" i "Afers exteriors", tots ells amb un 8,7. Els segueixen "El Gran Dictat" (8,6); "La Fórmula" i "Veterinaris", amb un 8,5;  "Retrats", "30 Minuts", "Els Matins" i "Divendres", (8,4); "Collita pròpia", "El foraster", "TN Migdia", "Ja t'ho faràs", "TN Cap de setmana Migdia" i "Valor afegit", amb un 8,3; i "TN Cap de setmana Vespre" i "APM?", amb un 8,2.

Els programes més ben valorats del 33  i que obtenen un nombre significatiu de respostes són "Cronos" (9,3); "Quèquicom" (8,8); "Conillets d'Índies", (8,5); "La Riera" (8,3) i "60 minuts", (8,2).

Les informacions dels telenotícies, "La Riera" i "Polònia", els més seguits a la xarxa

Pel que fa a l'audiència d'internet, a través del servei TV3alacarta, les informacions dels telenotícies lideren el rànquing dels espais més vistos a la xarxa, amb prop de 190.000 visitants únics i 3650.000 visualitzacions. Les segueixen "La Riera", amb prop de 120.000 visitants únics i 583.000 visualitzacions dels diferents capítols d'aquesta telenovel·la. Els primers llocs d'aquest rànquing el completen les sèries del canal Super3, els capítols de la sèrie "39+1", les emissions de "Polònia", "APM?", "Divendres i "Sense ficció".

Quant als vídeos més vistos del juny, deixant de banda els capítols de "La Riera", el més vist ha estat el "Sense ficció" titulat "El gran silenci: Horta de Sant Joan", que ha tingut  gairebé 20.000 visualitzacions i 14.000 visitants únics. Destaquen també les visualitzacions del capítol "Només una copeta de vi", del "39+1", també amb gairebé 20.000 visualitzacions i 13.000 usuaris, i el vídeo del programa "Retrats", "Xevi Verdaguer: El segon cervell", que obté 12.500 usuaris únics i més de 18.000 visualitzacions.
Anar al contingut