Sèrie

Presentació d'"Olor de colònia"

Susanna Jiménez, cap de Coproduccions i Ficció de Televisió de Catalunya, ha afirmat que la sèrie és un "retrat d'un passat industrial esplendorós". S'estrena dilluns 14 i dimarts 15, a TV3.

Aquest dimarts s'ha presentat la gran història "Olor de colònia", una producció de dos capítols de TVC i Diagonal TV, dirigida per Lluís M. Güell i basada en l'obra homònima de Sílvia Alcàntara. TV3 l'estrena dilluns 14 i dimarts 15, a les 21.50.

Han assistit a la presentació Susanna Jiménez, cap de Coproduccions i Ficció; Lluís M. Güell, director de la coproducció; Joan Bas, director de Diagonal TV; Jordi Sellas, director general de Promoció i Cooperació Cultural del Departament de Cultura, i els actors protagonistes.
 
Susanna Jiménez ha explicat que "Olor de colònia" és un "retrat d'un passat industrial esplendorós", i s'ha mostrat molt satisfeta de la temàtica d'aquesta nova producció perquè "no s'havia fet cap ficció que recuperés aquest món". Quant al resultat, ha dit que "calia extreure'n l'essència per fer possible la ficció".
 
Joan Bas ha dit que "l'adaptació literària és una assignatura que ens agrada molt a la nostra productora. Es tracta de transformar l'obra en una altra producció que pot ajudar a donar més difusió a l'obra literària". I ha assenyalat que les minisèries "són una producció excel·lent per a les televisions públiques, especialment per a TV3", i ha fet un clam perquè "TV3 pugui continuar sent motor de la indústria audiovisual". Pel que fa a la relació amb l'autora, Sílvia Alcàntara, Joan Bas ha dit que ha estat molt fàcil treballar amb ella: "Ha deixat fer i ha confiat molt en l'equip."
 
"Per a un director és molt important tenir un corpus literari per construir la dramatúrgia", ha dit Lluís M. Güell. "Això jo ho he tingut amb "Les veus del Pamano" i amb "Olor de colònia"". Tot i que ha especificat que el llenguatge literari i l'audiovisual són diferents, "la minisèrie té la seva pròpia geografia, les seves normes, però no pot trair l'esperit de la novel·la".
 
El director també ha destacat que "és la primera vegada que s'ha reproduït una quadra de telers funcionant. 300 telers que s'han treballat digitalment a partir d'un que funcionava". "Això permet explicar la feina que es feia. És un document històric", ha afegit. "El riu Llobregat té unes 23 colònies i sembla que és un patrimoni únic al món".
 
Segons Güell, les colònies tèxtils eren "una utopia obrera i un feudalisme paternalista". "Tothom sabia quin era el seu futur i el dels seus fills". "Això, dramàticament, és molt interessant."
 
Finalment, Güell ha explicat que "això s'ha fet en un moment de crisi i hem optimitzat els recursos. Ho fem sempre, però aquesta vegada hem anat al límit".
 
Per la seva banda, Sellas ha explicat que aquesta és "una producció de qualitat i que casa amb les exigències que tenim des de Cultura. Ens permetrà tornar al primer pla un patrimoni del nostre país." També ha dit que "cada cop el fet artístic és més multidisciplinari. A nosaltres ens agrada parlar de transdisciplinarietat". "Passem d'un llibre a un guió, a una producció audiovisual. I és de grandíssima qualitat".
Anar al contingut