Audiències

TV3, quinze mesos seguits líder per primera vegada en 30 anys

TV3 arriba al seu 30 aniversari amb un rècord històric: el liderat d'audiència durant quinze mesos seguits. Al setembre, ha aconseguit un 13,7% de quota i ha situat 9 programes entre els 10 més vistos.

TV3 celebra aquest setembre els 30 anys de la seva primera emissió, feta el 10 de setembre del 1983, i ho fa aconseguint un rècord històric de la cadena: el liderat d'audiència durant quinze mesos seguits. A més, des del gener del 2010 i fins al setembre del 2013 ha estat líder 40 mesos del total de 45 mesos transcorreguts.

Aquest mes ha mantingut la pauta manifestada al juliol: que TV3 és l'única cadena que supera àmpliament el 10% de quota, en el marc de fragmentació en què es mouen les audiències, que fa que només la segona cadena més vista, Antena 3, superi el 10% (11,1%).  Amb aquest marc de referència, TV3 ha aconseguit el 13,7%, un percentatge que supera 2,6 punts l'índex de la segona cadena més vista i que marca una remuntada de l'1,7% de la seva quota de l'agost, en coincidència amb l'inici de la programació de la nova temporada.

En tercer lloc s'ha situat Tele5, amb el 9,9%; en el quart, TVE, amb el 6,5%; en el cinquè, La Sexta, amb el 5,8%; en el sisè, Cuatro, amb el 5,5%; en el setè, les cadenes temàtiques de pagament, amb el 5,4%; i en el vuitè, 8TV, amb el 3,7%. Per la seva banda, La 2 ha obtingut una quota d'audiència del 2,1% i el Súper3/33, de l'1,7%.

El liderat de TV3 d'aquest setembre, en què ha estat la cadena més vista un total de 21 dels 30 dies del mes, s'ha basat en la solidesa de la graella que manté des de fa temps (com ara "Els matins", "La Riera", o "Divendres"), amb les noves apostes estrenades (com ara "Oh happy day" i "El foraster", que han debutat amb audiències superiors al 18% de quota) o a programes que han tornat amb noves ofertes (com ara "El convidat"), i també, al fort impacte de la programació especial de la diada de l'11 de Setembre, que va tenir una audiència acumulada global, per TV3 i pel canal 3/24, de més de quatre milions de persones, i on l'edició del "Telenotícies vespre" d'aquell dia va arribar al milió d'espectadors d'audiència i ha estat el programa líder del mes a Catalunya.

El liderat diari de TV3 es destaca també en les jornades en què els seus programes han estat els més vistos i en les franges horàries. Els programes de TV3 han estat líders un total de 25 dels 30 dies. En destaquen els Telenotícies, 18 dies, dels quals, 10 el "Telenotícies migdia", i 8, el "Telenotícies vespre", i amb mitjanes de quota entre el 20,3% i el 28,5%. Els altres programes de TV3 que han liderat l'audiència 7 dies més són: "30 minuts", en dues ocasions; "El convidat", en la seva tornada el dilluns 16 i que amb el jugador Andrés Iniesta va arribar també al milió d'espectadors; "Polònia", "Crackòvia", la transmissió del Piromusical de la Mercè, i "APM?".
 
I per franges horàries, TV3 ha recuperat el liderat de la franja dels matins dels dies feiners, i ha mantingut el de les de migdia, sobretaula, i "prime time", d'aquests dies. De les franges dels caps de setmana, ha liderat les del migdia i "prime time".
 
De les franges de matí i sobretaula dels dies feiners es poden destacar tres programes que han tornat: "Els matins", que ha tornat amb una hora diària més d'emissió i manté una quota del 14,5%; "La Riera", amb el 22,7% de quota; i "Divendres", amb el 12,9%. Del "prime time", en destaca la solidesa de la programació de les cinc jornades intersetmanals: "El gran gran dictat", amb el 13,6%; "Crackòvia", amb el 19%; "El convidat", amb el 15,3%; les transmissions dels partits de la Champions de futbol, amb el 13,6%; el Piromusical de la Mercè, amb el 19,3%; "APM?", amb el 16,5%; "El foraster", amb el 18%; "La meva", amb el 17,8%; "Polònia", amb el 21,1%; "Zona zàping", amb el 14,1%; i "La gran pel·lícula" dels divendres, amb el 14,3%.
 
Dels caps de setmana d'aquest setembre cal destacar-ne: les transmissions de les curses de Fórmula 1, amb el 26,8 i el 25,7%; "30 minuts", amb el 18,9%; "APM? Extra", amb el 14,1%; la tornada de "Caçadors de bolets", amb el 14%; "Hat-trick Barça", amb el 13,5%. Tanmateix, de la graella dels caps de setmana cal destacar-ne l'estrena d'"Oh happy day", el programa d'entreteniment de les nits de dissabte, que en dues edicions ha tingut una mitjana de quota del 18,2%.
 
Per la seva banda, dos canals temàtics de TVC mantenen el liderat i pugen una dècima la quota, en relació amb l'agost: el canal de notícies 3/24 obté l'1,3%, i el canal Esport3, l'1,4%.
 
TV3 copa 9 dels 10 primers llocs del rànquing dels 40 programes més vistos
 
Pel que fa al rànquing dels quaranta programes més vistos al setembre, TV3 manté el liderat, amb 25, i copa 9 dels 10 primers llocs d'aquest rànquing. Els programes més vistos són: el "Telenotícies vespre" de la Diada, en el primer lloc, amb 964.000 espectadors de mitjana i el 30,3% de quota; el capítol dedicat a Andrés Iniesta d'"El convidat", en el segon lloc; el reportatge "400 Km" del programa "30 minuts", en el tercer lloc; "Polònia", en el quart lloc; el "Telenotícies migdia", en el sisè lloc"; "Crackòvia", en el setè lloc; la pel·lícula "Fènix 11*23", en el vuitè lloc; el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el novè lloc; i "La meva", en el desè lloc.

Finalment, en relació amb la valoració qualitativa de la programació, en el panel de l'empresa GFK, TV3 ha tingut al setembre una valoració global de 8.1, una dècima més que a l'agost. Les  altres cadenes generalistes tenen la valoració següent: La Sexta ha tingut un 7.9; Cuatro i Antena 3, un 7.6; TVE, un 7.5, i Tele5, un 7.4. Lideren aquest rànquing de valoració qualitativa La 2, amb un 8.5 i el 33, amb un 8.4.
 
Molts programes de TV3 han estat valorats qualitativament per sobre del 8.0: "Òpera en texans" i "El medi ambient" (8.8); "Espai Terra" (8.7); "El gran dictat" (8.6); "Sense ficció", "30 minuts" i "Veterinaris" (8.5); "Valor afegit" (8.4); "Polònia", "Caçadors de bolets" i "El convidat" (8.3); "XIII" (8.2); "Els matins", els "Telenotícies cap de setmana migdia" i "Telenotícies migdia", les transmissions de les curses de Fórmula 1, "Un dia perfecte" i "APM?", el 8.1.
Anar al contingut