Audiències

L'Eurocopa fa perdre el liderat a TV3

L'Eurocopa de futbol ha fet perdre el liderat d'audiència a TV3 al juny. Per només 5 dècimes, TV3 ha baixat del primer al segon lloc del rànquing d'audiència, després de 9 mesos de ser la més vista. TV3 ha obtingut el 13,3% de quota i Tele 5, el 13,8%.

Segons dades de Kantar Media, Tele 5 ha estat líder al juny, amb el 13,8% de quota, de la qual un 4,6% correspon a les transmissions dels partits de l'Eurocopa de futbol. TV3 ha baixat al segon lloc del rànquing de les cadenes generalistes, a causa d'això, i s'ha quedat a només 5 dècimes, amb el 13,3%. En el tercer lloc del rànquing s'ha situat Antena 3, amb el 10%, i en el quart, TVE, amb el 9,2%. En el cinquè, Cuatro, amb el 5,4%, i en el sisè, La Sexta, amb el 4,5%. Per la seva banda, La 2 ha obtingut el 2%, i el 33, l'1,5%.

Tot i la pèrdua del liderat, tres dades mostren la solidesa dels resultats d'audiència de TV3: ha liderat l'anomenat "day time", espai horari que va de les 08.00 a les 21.00, amb un 17% de mitjana de quota i davant del 13,2% de Tele 5; ha empatat amb Tele 5 la quota global dels dies feiners, amb un 14,5%; i ha estat líder absoluta de la jornada un total de 16 dies dels 30 del mes, període en què, amb 246 minuts de mitjana per persona i dia, s'ha fet un rècord històric de consum de televisió d'un juny.

De l'espai de la graella corresponent a l'anomenat "day time" dels dies feiners liderat per TV3, cal destacar que la cadena ha dominat les franges horàries de matí, migdia i sobretaula. D'aquestes franges, en destaquen les quotes dels següents programes: "Els matins", amb el 17,8%; "El gran dictat", amb el 17,1%; el Telenotícies migdia, amb el 30,4%; i "La Riera", amb el 23,2%.

A més de les dades de TV3 i el 33, cal destacar les dels canals temàtics de TVC: el canal Super3-3XL ha tingut l'1,5% de quota; el canal de notícies 3/24, l'1,1%, i el canal esportiu Esport3, el 0,8%.

Un total de 9 programes de TV3, entre els 15 primers del rànquing

Pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos, TV3 manté el liderat de manera aclaparadora, amb 21, dels quals 9 entre els 15 primers.

Els 9 programes de TV3 situats entre els 15 primers del rànquing, entre els quals hi ha les dues edicions dels Telenotícies dels dies feiners i l'edició del vespre del cap de setmana, han estat: el Telenotícies migdia, en el quart lloc; el reportatge del programa "30 minuts" "I els meus diners?", en el cinquè lloc; "APM?", en el sisè lloc; "Veterinaris", en el novè lloc; el Telenotícies cap de setmana vespre, en el desè lloc; la transmissió de la prova del Gran Premi del Canadà, en el dotzè lloc; el Telenotícies vespre, en el tretzè lloc; la cerimònia d'entrega de guardons posterior a la celebració del Gran Premi d'Europa de Fórmula 1, en el catorzè lloc i "Polònia", en el quinzè lloc.

La resta dels 12 programes de TV3 que han tingut plaça en el rànquing dels 40 més vistos són: "Crackòvia", en el lloc número 16; el documental "El cercle del 4", en el lloc número 17; "La Riera", en el lloc número 18; "Zona zàping", en el lloc número 19; "Gran Nord", en el lloc número 20; el documental "El cine de Paco", del programa "Sense ficció", en el lloc número 23; el Telenotícies cap de setmana migdia, en el lloc número 25; el Telenotícies comarques, en el lloc número 27; les pel·lícules "Valkiria" i "Pa negre", en els llocs número 30 i 31, respectivament; "Terreny personal", en el lloc número 37; i "APM? Extra", en el lloc número 38.
Anar al contingut