Rodatge de la segona temporada

"KMM" reobre l'agència

Els detectius de "Kubala, Moreno i Manchón" tornen a la feina. Aquests dies s'enllesteix el rodatge de la segona temporada de la sèrie, una producció protagonitzada per Jordi Martínez, Marc Cartes i Núria Gago que tornarà a TV3 la tardor vinent.

"A la nova temporada tindrem de tot, capítols més dramàtics i també més lleugers. Hi haurà casos de nens desapareguts, explotació, conflictes d'herència o problemes empresarials", explica la cap de guionistes de la sèrie Anaïs Scchaff, que assegura que, a l'hora d'imaginar històries, s'ha inspirat tant en les pagines d'actualitat dels diaris com en la vida privada dels ciutadans.

"El millor –diu Kiko Ruiz, el director– és que aquesta segona temporada no hem de presentar els personatges. La gent ja els coneix i podem començar entrant en matèria des del primer capítol, com si aquests mesos no haguessin passat".

L'ànima de "KMM" continuaran sent els seus protagonistes: Jordi Martínez, en el paper de Kubala; Marc Cartes, com a Moreno, i Núria Gago, com a Manchón.

"El Kubala no ha canviat. Tindrà algun conflicte amb el seu pare, perquè és com és, però els problemes amb la Rosa (Àgata Roca) van quedar resolts en la primera temporada i ara estem millor que mai", assegura Martínez.

Els que tenen coses per resoldre són el Moreno i la Manchón, que no volen descobrir si l'atracció que senten arribarà a algun lloc aquesta temporada. "No podem dir res", diu Cartes, tot i que Gago avança que ara els espectadors descobriran algunes coses de la vida personal de l'Helena. "Al principi estava molt preocupada per demostrar que servia per a la feina, i ara ja està més relaxada i això fa que s'obri una mica més".

Entre les noves trames avancen que Kubala, Moreno i Manchón resoldran un misteri a Vallgorguina relacionat amb la família del Kubala que s'allargarà bona part de la temporada, i en els diferents capítols els acompanyaran una llarga llista d'actors que col·laboren en la producció.

"No són herois"

"KMM" va ser un dels èxits de la temporada passada, amb una audiència de 484.000 espectadors i una quota de pantalla del 15,6%, "i també una bona acollida tant per part de la crítica com dels companys de professió", recorda Kiko Ruiz.

L'èxit s'ha fet palès fins i tots fora de Catalunya. En l'última edició del festival de televisió de Canes s'han interessat tant per la producció com pel seu format cadenes de Finlàndia, Regne Unit, Mèxic, Itàlia, França, Bèlgica i Croàcia.

Sobre el secret, Núria Gago creu que està en el dibuix dels personatges. "No són herois, tenen pors i dubtes, com la gent, però ho intenten". Per a Cartes, "KMM" ha aconseguit arribar al públic habitual de TV3 i també a un públic nou: "És moderna, atrevida, i no pretén ser ni un drama ni una comèdia".

"KMM" ha rebut fins i tot el vist-i plau dels detectius de veritat, que van guardonar la sèrie a la seva gala anual a Barcelona. "A l'entrega del premi els detectius em deien que, acostumats a veure sèries de detectius americans, per primera vegada veien reflectida la seva realitat a la tele", diu Martínez.


Anar al contingut