Audiències

TV3 manté el liderat al febrer, per sisè mes consecutiu

TV3 obté el 14,5% de quota i puja 3 dècimes en relació amb el gener, amb 2,2 punts d'avantatge en relació amb Tele 5. A més, manté el liderat del rànquing de programes, amb un total de 20 entre els 40 més vistos.

Segons dades de Kantar Media, TV3 ha obtingut, al febrer, el 14,5% de quota, tres dècimes més que al gener, i amb 2,2 punts de diferència en relació amb Tele 5, la segona cadena classificada, que ha obtingut el 12,3%. TVE ha quedat en tercer lloc, amb l'11,1%; Antena 3, en quart lloc, amb el 9,6%; La Sexta i Cuatro, en cinquè i sisè lloc, amb el 6,4% i el 5,9%, respectivament. La 2 ha obtingut el 2,3%, i el 33, l'1,3%.

A més de TV3, de les altres cadenes de TVC cal destacar les audiències del canal infantil Super3-3XL i del canal esportiu Esport3. El Super 3-3XL ha batut al febrer el seu rècord, arribant a l'1,7% de quota i situant-se ja com la segona cadena temàtica infantil més vista, per damunt de Disney Channel, amb el liderat absolut al llarg de 5 dels 28 dies del període mensual. Per la seva part, el canal Esport3 ha obtingut el seu primer mes de funcionament una quota del 0,7%, tot i els problemes de cobertura i antenització del canal encara no resolts. [Per solucionar els problemes de recepció del canal Esport3, es pot telefonar al 902225430, d'Atenció a l'Espectador, o consultar la pàgina web www.esport3.cat]

Per grups empresarials, el de Televisió de Catalunya han estat líder, amb el 19,3% de quota i 7 dècimes més que al gener. La resta de grups empresarials han tingut al febrer: el de Televisió Espanyola, el 17,2%; el de Tele 5, Gestevisión, el 16,8%; el d'Antena 3, el 16,1%; el de La Sexta, el 7,7%; i el de Sogecable, el 6,8%.

12 programes de TV3 entre els 15 primers del rànquing dels 40 més vistos

Pel que fa al rànquing de programes, TV3 el continua liderant de manera destacadíssima, amb un total de 20 entre els 40 més vistos al febrer a Catalunya. TVE n'ha situat 7, Tele 5 i La Sexta n'han situat 4 cadascuna; Antena 3 n'ha situat 3; i Cuatro, 2.

Dels 20 programes de TV3, 12 s'han situat en els 15 primers llocs d'aquest rànquing: el lidera la transmissió de TV3 del partit de la Champions Arsenal-Barça, que amb una mitjana d'1.785.000 espectadors i el 51,7% de quota, lidera, a més, les transmissions de futbol de la temporada; en quart lloc, "Crackòvia"; en cinquena posició, el partit de la Lliga espanyola de futbol Barça-Atlètic de Madrid; en setè lloc, "APM?"; en vuitè lloc, el "Telenotícies vespre"; en novè lloc, "No me la puc treure del cap"; en desè lloc, la prèvia del partit Barça-Atlètic de Madrid; en onzè lloc, "Polònia: especial 5 anys"; en dotzè lloc, el "Telenotícies migdia"; en tretzè lloc, "Zona Zàping"; en catorzè lloc, "Polònia"; i en quinzè lloc, el "Telenotícies cap de setmana migdia".

Els altres 8 programes de TV3 que ocupen plaça en el rànquing dels 40 més vistos al febrer són: el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el lloc número 16; "APM? Extra"(21); el reportatge "Egipte: les raons de la còlera", del programa "30 minuts", (22); "Polseres vermelles" (25); "La Riera" (26); el documental "Torneu-me el fill!", del programa "Sense ficció" (29); el "Telenotícies comarques" (33); i la pel·lícula "Us declaro marit i muller" (37).

"La Riera", "Infidels" i "Crackòvia" lideren el consum de vídeos

TV3 i les altres cadenes de Televisió de Catalunya lideren també el consum per internet, en directe i sota demanda, que aquest febrer ha arribat a 1.500.000 hores, en el conjunt dels portals de la CCMA, amb 798.000 hores consumides sota demanda i 724.000 hores en directe. Pel que fa al consum dels canals de TVC en directe, cal destacar l'èxit del canal Esport3, que se situa en segon lloc .

Aquest increment de seguiment a través de la xarxa fa que la web de TV3 figuri en el lloc número 34 (la web de RTVE se situa en el lloc número 47) del rànquing de l'últim trimestre del 2010, elaborat per l'AIMC (Associació d'Investigació dels Mitjans de Comunicació). En aquest mateix rànquing el segon mitjà en llengua catalana, Vilaweb, se situa en el lloc número 61.

Pel que fa al consum de programes de TV3, cal destacar que els de ficció pròpia es consoliden com els més consultats pels usuaris de tv3alacarta: "La Riera", "Infidels" i "Polseres vermelles" lideren aquest consum. El rànquing el lidera "La Riera", que aquest mes de febrer arriba a l'espectacular xifra de 1.300.000 visionats. El segon lloc és per a la sèrie "Infidels", amb 473.00 visionats; i el tercer lloc, per a l'humor de "Crackòvia", amb 380.000. Els "Telenotícies" ocupen la quarta posició, amb 337.000; i la cinquena plaça del rànquing és per a "Polseres vermelles", que arriba als 324.000 visionats, amb només 5 capítols emesos. Tanquen el rànquing per programes "Alguna pregunta més?", amb 249.000 visionats; "Els matins", amb 228.000; "Polònia", amb 221.000; el Club Súper3 amb 220.000, i "Arròs covat" amb 219.000.

El rànquing per vídeos concret el lideren dos capítols d'"Infidels" (el 37 i el 38), amb 116.00 i 100.000 visionats cadascun. El segon capítol de "Polseres vermelles" aconsegueix la tercera plaça, amb 98.000 visionats. Després, el capítol 226 de "La Riera", amb 91.000 visionats, seguit del cinquè episodi de "Polseres vermelles", amb 86.000. Els llocs 6, 7, 8 i 9 són per a capítols de "La  Riera ", amb uns 71.000 visionats cadascun. I tanca el rànquing "Crackòvia" del 31 de gener, "amb 70.700.

El consum de podcast continua liderat un cop més pels programes d'humor de TV3: "Crackòvia", "Alguna pregunta més?" i "Polònia".


Rècord de valoració qualitativa del panel de l'empresa GFK, per a TV3

Finalment, pel que fa al panel de valoració qualitativa de programes que elabora l'empresa GFK, TV3 ha batut una altra vegada al febrer un rècord: ha tingut un 8.11, la nota mensual més alta des de l'adhesió, al setembre del 2008, al panel de l'empresa, que valora fins a 10 la qualitat de la programació de les cadenes.

TV3 ha tingut al febrer un 8.1 i lidera aquest rànquing de qualitat de les cadenes generalistes; TVE, un 7.78; La Sesta, un 7.68; Cuatro, un 7.59; Antena 3, un 7.56; i Tele 5, un 7. La posició de TV3 és la tercera, després de La 2 (8.24), i el 33, que anota el millor registre de la temporada (8.19).

TV3 manté un alt nivell de qualitat, ja que el 94,9% del panel qualitatiu està d'acord que TV3 és una cadena de qualitat. També marca una màxima en l'atribut de "recomanaria", i en una escala sobre 10, el panel ho faria amb un 8. D'altra banda, els informatius de TV3 registren rècords en credibilitat (98.5%) i imparcialitat (96%), atributs en què lideren clarament sobre la competència.

Pel que fa als targets, TV3 recupera nota entre els més joves que tornen a destacar la cadena per sobre de la competència amb una nota excel·lent (8.57). A més, millora la valoració dels individus de 35 a 44 anys i 65 i + anys.

Els programes més ben valorats de TV3 aquest mes de novembre són: "Bocamoll" (8.8); "Sense ficció" (8.7); "Polseres vermelles" (8.7); "APM? Extra", (8.5); "Àgora" (8.5); "30 minuts" (8.5); "El gran dictat" (8.4); "Entre línies" (8.4); "APM?"(8.4); i "Crackòvia", (8.3).

Per la seva banda, els programes més ben valorats del 33 són: "Thalassa" (9.5); "Bestiari il·lustrat" (8.6); "Millennium" (8.6); "Quèquicom" (8.6); "Valor afegit" (8.5), "Karakia" (8.5); i "Cronos" (8.5).
Anar al contingut