Audiències

TV3 comença el 2011 liderant el gener de manera destacada

TV3 obté el 14,2% de quota i guanya el mes, amb 2,5 punts d'avantatge en relació amb Tele 5. A més, manté el lideratge del rànquing de programes, amb un total de 22 entre els 40 més vistos.

TV3 comença el 2011 liderant el gener de manera destacada. Després del lideratge absolut del 2010, TV3 ha tornat a guanyar el rànquing mensual de cadenes, aquest gener, amb el 14,2%, i ha estat líder 18 dels 31 dies del mes. D'altra banda, TV3 manté també el lideratge en el rànquing dels 40 programes més vistos, amb un total de 22. I el consum de vídeo als portals de la CCMA continua superant el milió d'hores.

Segons dades de Kantar Media, TV3 ha obtingut, al gener, el 14,2% de quota, amb 2,5 punts de diferència en relació amb Tele 5, la segona cadena classificada, que ha obtingut l'11,7%. TVE ha quedat en tercer lloc, amb l'11,4%; Antena 3, en quart lloc, amb el 10%, i La Sexta i Cuatro, en cinquè i sisè lloc, amb el 6,7% i el 5,7%, respectivament. La 2 ha obtingut el 2,1%, i el 33, l'1,8%.

Per grups empresarials, el de Televisió de Catalunya ha estat líder, amb el 18,6% de quota. El grup de Televisió Espanyola ha obtingut el 17%; el de Tele 5, Gestevisión, el 15,5%; el d'Antena 3, el 14,8%, i els de Sogecable i La Sexta, el 6,7% cadascun. De les cadenes del grup empresarial de TVC cal destacar les audiències del canal infantil Super3-3XL, l'1,5% de quota, i del canal de notícies 3/24, l'1,1%. El 3/24 dobla la quota de 24 Horas, l'altre canal temàtic de notícies.

12 programes de TV3, entre els 40 més vistos al gener

Pel que fa al rànquing de programes, TV3 el lidera de manera destacadíssima, amb un total de 22 entre els 40 més vistos al gener a Catalunya. Antena 3 n'ha situat 6, TVE n'ha situat 5, Tele 5 n'ha situat 4 i La Sexta n'ha situat 3.

Dels 22 programes de TV3, 12 s'han situat en els 15 primers llocs d'aquest rànquing: el partit de la Copa del Rei Athletic-Barça, en el segon lloc; el partit de la Lliga Dépor-Barça, en el tercer lloc; "Crackòvia", en el quart lloc; el "Telenotícies vespre", en el cinquè lloc; "APM?", en el setè lloc; el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el vuitè lloc; el "Telenotícies migdia", en el desè lloc; "Zona Zàping", en l'onzè lloc; "XAVI 500", en el dotzè lloc; "No me la puc treure del cap", en el tretzè lloc; "Polònia", en el catorzè lloc; i el reportatge del programa "30 minuts" "Jubilats busquen feina", en el quinzè lloc.  

Els altres 10 programes de TV3 que ocupen plaça en el rànquing dels 40 més vistos al gener són: el "Telenotícies cap de setmana migdia", en el lloc número16; la pel·lícula "La mòmia: la tomba de l'emperador Drac", en el lloc número 17; l'especial "Pilota d'Or" del programa "Esport club", en el lloc número 18; "APM? Extra", en el lloc número 19; "La Riera", en el lloc número 23; "Polseres vermelles", en el lloc número 26; el "Telenotícies comarques", en el lloc número 28; l'especial "La Masia d'Or" del programa "Esport Club", en el lloc número 29; "Espai Terra", en el lloc número 33; i "El vestidor", en el lloc número 40.

"La Riera", "Crackòvia" i "Infidels" lideren el consum de vídeos

TV3 i les altres cadenes de Televisió de Catalunya lideren també el consum per internet. Al llarg del gener, el consum de vídeos, en directe, a la carta, i a través de podcast als diferents portals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), supera de nou el milió d'hores. D'aquest consum global, més de 600.000 hores corresponen al consum a la carta.

Per programes, el rànquing es manté encapçalat per "La Riera" (www.tv3.cat/lariera), amb 1.070.000 visionats; "Crackòvia" (www.tv3.cat/crackovia), amb 502.000; i "Infidels" (www.tv3.cat/infidels), amb 477.500. En quarta posició se situen els telenotícies (www.3cat24.cat),  amb 350.000, seguits de les sèries d'animació del canal Super3 (www.super3.cat/series), que en conjunt sumen 211.000 visionats (des del   mes d'octubre, el portal  www.super3.cat ofereix durant 7 dies els capítols de sèries de molt seguiment entre els més petits, com "Espies de veritat", "Doraemon" o "Fanboy i Chum Chum"). El sisè lloc és  per a "Alguna pregunta més?" (www.tv3.cat/apm), amb 205.000 hits; el setè, per als vídeos de la família del Club Super3, amb 184.000, i el vuitè, per a "Polònia"  (www.tv3.cat/polonia), amb 160.000. Tanquen el rànquing la segona temporada d'"Arròs covat" (www.tv3.cat/arrsocovat), que s'ha estrenat en exclusiva per internet, amb 160.000 hits, i "Els matins" ( www.tv3.cat/elsmatins), amb 134.000 visionats.

A més, la sèrie de sobretaula de TV3, "La Riera", ocupa els 10 primers llocs del  rànquing de vídeos concrets, amb 6 episodis. El més vist és l'episodi 210, amb quasi 100.000 hits.  Els capítols 33, 34 i 35 de la sèrie "Infidels" ocupen el segon, quart i cinquè lloc, amb un consum d'entre 98.000 i 84.000 visionats. I en aquest panorama absolutament dominat per la ficció, "Crackòvia" obté un segon lloc amb quasi 90.000 hits per a l'emissió del 3 de gener. Com a novetats, cal remarcar que el primer episodi de "Polseres vermelles" ja es col·loca en el número 19 del rànquing, amb gairebé 51.000 visionats, i el capítol 13 d'"Arròs covat",  en el lloc 25 amb 41.000. I el consum de podcast continua liderat pels programes d'humor: "Crackòvia", "APM?" i "Polònia".

La màxima valoració qualitativa del panel de GFK, per a TV3

Finalment, pel que fa al panel de valoració qualitativa de programes que elabora l'empresa GFK, TV3 ha tingut al gener un 8,01, la millor nota des del setembre del 2008, la seva data d'incorporació a aquesta enquesta. Amb aquesta valoració, TV3 renova el seu rècord de qualitat per tercer mes consecutiu i torna a superar totes les cadenes generalistes que han tingut de valoració: TVE, 7,81; La Sexta, 7,61; Cuatro, 7,58; Antena 3, 7,56, i Tele 5, 7,27. La posició de TV3 és la tercera, després de La 2 (8,42) i el 33 (8,05).

TV3 manté un alt nivell de qualitat, ja que el 94,6% del panel qualitatiu està d'acord que TV3 és una cadena de qualitat. També marca una màxima en l'atribut de "recomanaria", i en una escala sobre 10 el panel recomanaria la programació de TV3 amb un 7,9.

Els programes més ben valorats de TV3 aquest mes de gener han estat: "Bocamoll" (8,7), El gran dictat" i "Àgora" (8,6), "30 minuts" (8,5), "Polònia" (8,4), "APM?", (8,3), els "Telenotícies vespre", "Telenotícies cap de setmana migdia", "Crackòvia" i "Els matins" (8,2). A més, s'ha incorporat "Polseres vermelles" (8,1), que s'ha convertit en la sèrie a la graella més ben valorada.

Per la seva part, els programes més ben valorats del 33 són: "Thalassa" (9,2), "Horitzons" (9,1), l'Eurolliga de bàsquet (8,1) i "La Riera" (7,9).
Anar al contingut