SILENCI?

L'actor Rubén Ochandiano, aquest dimecres, a "Silenci?"

Dimecres, l'actor Rubén Ochandiano respon el qüestionari de "Silenci?". A més, descobrim l'"spoof", una tendència publicitària que converteix la còpia en un art.

Aquest dimecres, "Silenci?" presenta les propostes següents:

L'actor Rubén Ochandiano respon el qüestionari

Diuen que la popularitat té un preu, i segur que l'actor Rubén Ochandiano hi està d'acord. Es va convertir en un ídol adolescent amb la sèrie "Al salir de clase", i ho va pagar amb dos anys de psicòlegs. Superat el tràngol, aquest actor, que va debutar a "Flores de otro mundo", d'Icíar Bollaín, ha dut una carrera impecable: va ser nominat als Goya per "Silencio roto", va oblidar què són els escrúpols a "La flaqueza del bolchevique", es va enamorar de la persona equivocada a "Tapas", i ara protagonitza "Tuya siempre". Però, perfeccionista de mena, Rubén Ochandiano confessa en aquest qüestionari de "Silenci?" que no en té prou amb més de deu pel·lícules al currículum i una agenda plena de projectes per superar algun complex.

L'"spoof", una tendència publicitària que converteix la còpia en un art

Si algú encara creu que ser original és la clau de l'èxit d'una campanya publicitària, s'equivoca. L'"spoof" és una tendència publicitària que consisteix a fotocopiar literalment un altre espot. Aquestes rèpliques exactes d'altres anuncis més famosos són una arma emprada sovint per marques petites que volen aprofitar la fama d'un espot per posicionar el seu producte. El boca-orella fa córrer l'espot per internet, i aconsegueix una notorietat que una campanya convencional no podria tenir. L'"spoof" també l'aprofiten col·lectius artístics i combatius, que parodien espots de grans multinacionals com una crítica al consumisme. Marques com Nike, Honda, Levi's i Sony, que han fet alguns dels espots més espectaculars dels darrers anys, són algunes de les grans damnificades per l'"spoof". Aquest reportatge de "Silenci?" mostra algunes de les falsificacions més descarades dels últims temps.

Entrevista a Victoria Francés, una icona del còmic d'autor

Victoria Francés s'ha assentat dins del circuit del còmic i la il·lustració amb uns llibres que barregen dibuixos amb connexions amb el cinema de vampirs amb uns textos de to romàntic. La il·lustradora valenciana presenta ara "El corazón de Arlene", un àlbum que parla sobre les cicatrius interiors i exteriors i que té el càncer com a rerefons. Si la importància d'un artista es pot mesurar també per la intensitat dels seus fans, Victoria Francés pot estar tranquil·la. Aquesta prometedora il·lustradora valenciana es va passar l'últim Saló del Còmic signant llibres i dedicant dibuixos a molts seguidors. L'impacte va ser tan gran que fins i tot alguns es van posar a plorar. Ara contesta les preguntes del qüestionari de "Silenci?" per descobrir les claus d'aquesta passió.
Anar al contingut