Audiències

TV3 manté al juliol el liderat dels programes

En un període fortament marcat per les transmissions dels partits del Campionat del Món de futbol de Sud-àfrica, sobre les quals TVC no tenia drets d'emissió, i el seu impacte posterior, TV3 ha mantingut el liderat del rànquing de programes, el liderat acumulat d'audiència dels set primers mesos de l'any i també ha estat líder 12 dels 31 dies del mes.

Segons dades de Kantar-media, TV3 ha tingut al juliol una quota del 12,1% i s'ha situat en el segon lloc del rànquing. La cadena líder ha estat Tele 5, amb el 13,6%, que només ha pujat tres dècimes en relació al juny, tot i les transmissions dels partits de la selecció espanyola al Mundial. Cal destacar, en aquest sentit, que TV3 ha remuntat, en només 20 jornades, 1,7 punts de la diferència de 3,2 que tenia amb Tele 5 després d'haver transmès la final del Mundial Holanda-Espanya, el diumenge dia 11. I tot i l'impacte de les transmissions del Mundial, TV3 ha aconseguit el liderat 12 dels 31 dies d'aquest juliol. I, a més a més, TV3 manté el liderat destacat de l'acumulat dels set primers mesos de l'any, amb el 14,9% de quota i 1,8 punts de diferència en relació amb Tele 5.

Les altes cadenes han tingut, de quota: TVE, l'11,8%; Antena 3, el 9,8%; Cuatro, el 7,3%, i La Sexta, el 5,6%. Per la seva part, la quota de La 2 ha estat del 2,9%; la del 33, de l'1,5%; la del canal de notícies 3/24, de l'1,1%, i la del canal infantil Super3, de l'1,7% (amb un increment de quatre dècimes d'acord amb el període de vacances escolars). La quota de Digital+ ha estat del 2,8%.

Vuit programes entre els 15 primers del rànquing

Pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos al juliol, TV3 manté el liderat, de manera destacada, amb un total de 18. La segueixen: TVE, amb 11; Tele 5, amb 6; Cuatro i La Sexta, amb 2, i Antena 3, amb 1.

D'aquests 18 programes de TV3 que s'han situat en el rànquing dels 40 més vistos, vuit ho han estat entre els 15 primers: "Polònia", cinquè; el "Telenotícies migdia", sisè; l'especial número 500 d'"APM?", setè; l'espai d'entrega de premis posterior al Gran Premi d'Alemanya de Fórmula 1, vuitè; la cerimònia inaugural del Campionat d'Europa d'Atletisme, novè; el reportatge sobre Corea del Nord del programa "Afers Exteriors", dotzè; la transmissió del Gran Premi d'Alemanya de Fórmula 1, tretzè; i el "Telenotícies vespre", quinzè.

Els altres 10 programes de TV3 que s'han situat entre els 40 més vistos al juliol a Catalunya són: el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el lloc número 17; el reportatge "Memòria fotogràfica", del programa "30 minuts", en el lloc número 18; l'especial "Zona Sud-àfrica" del programa "Zona zàping", en el lloc número 19; el "Telenotícies cap de setmana migdia", en el lloc número 24; "Sota terra", en el lloc número 26; "Ventdelplà", en el lloc número 28; "Bricolatge emocional", en el lloc número 30; "La Riera", en el lloc número 33; "Casal Rock", en el lloc número 35; i "La partida de TV3", en el lloc número 40.

Notable increment del visionat de vídeos dels "Telenotícies"

Pel que fa al consum per internet de la programació de TV3, cal destacar que la sèrie "La Riera" continua sent el programa més vist, mentre que el consum de vídeo sota demanda als diferents portals de la CCMA (www.tv3.cat, www.elsesports.cat, www.3cat24.cat i www.super3.cat), durant el mes de juliol, va superar les 420.000 hores de consum i va sumar 700.000 reproductors únics (el nombre de reproductors únics equival al nombre de persones diferents que han mirat el mateix vídeo).

Els programes més seguits sota demanda han estat "La Riera" (www.tv3.cat/lariera), amb més de 830.000 visionats. La novetat del mes és l'increment del visionat dels "Telenotícies" (www.3cat24.cat), amb 443.000 visionats, fet explicable pel seguiment de les informacions relacionades amb la sentència de l'Estatut, la manifestació del 10 de juliol i la votació per la prohibició de les curses de toros. Aquest rànquing dels programes més visionats l'ocupen també "Ventdelplà" (www.tv3.cat/ventdelpla), en tercer lloc, amb 200.000; "APM?" (www.tv3.cat/apm), en quart lloc, amb 179.000 ; "Els matins" (www.tv3.cat/elsmatins), en cinquè lloc, amb 158.000, i "Polònia" (www.tv3.cat/polonia), en sisè lloc, amb 135.000. Per la seva part, " Bricolatge emocional" (http://www.tv3.cat/bricolatgeemocional) entra en el rànquing el mateix mes de la seva estrena, amb més de 78.000 visionats, i, en època de vacances escolars, també ho fa el canal Super3 (www.super3.cat), amb 57.000.

Pel que fa a vídeos concrets visionats, el desenllaç de les sèries, abans de vacances, manen. Els més vistos al juliol han estat, per ordre: el capítol 360 de "Ventdelplà", l'últim de la temporada; el capítol 131 de "La Riera", també l'últim de la temporada, i els capítols 120 i 130 de "La Riera" i el 359 de "Ventdelplà".

Pel que fa al consum "on line", en directe, dels canals de TV3, va ser de més de 144.000 hores, amb més de 192.000 reproductors únics. En aquest sentit, cal destacar les emissions "on line" al portal d'esports www.elsesports.cat, algunes en emissió exclusiva per la web, com les proves del Campionat d'Europa d'atletisme.

Finalment, pel que fa a la xarxa, cal dir que el consum a través del podcast segueix creixent dia a dia, amb tres programes clau, els d'humor de TV3: "APM?" , "Crackòvia" i "Polònia".

Alta valoració qualitativa del panel de GFK per a TV3

Finalment, pel que fa a la valoració qualitativa del panel de GJK, TV3 ha tingut aquest juny una valoració global de 7,82. TV3 torna a superar totes les altres grans cadenes d'aquesta temporada, i supera totes les altres grans cadenes: TV1, 7,70; Cuatro, 7,52; La Sexta, 7.44; Antena 3, 7,40, i Tele 5, 7,16. Tot i les transmissions del Mundial de futbol de Sud-àfrica, Tele 5 continua sent la cadena menys valorada pel panel de GFK.

Per "targets", els individus de 25 a 34 anys i els de 35 a 44 també són els que valoren més bé TV3. Concretament, li donen una nota mitjana de notable alt (8,0). A més, TV3 és líder del rànquing qualitatiu de cadenes en dos "targets": els 25 a 34 anys i els de 45 a 54 anys. I gairebé el 90% comentaria la programació de TV3 i la recomanaria amb una força de 7,7 en una escala d'1 a 10.

D'altra banda, TV3 manté aquest juliol l'alt nivell en qualitat que havia assolit el mes passat amb gairebé un 94% del panel, d'acord amb què la programació de TV3 ha estat de qualitat. I supera el rècord del juny en originalitat, ja que ara és el 85% del panel el que creu que la cadena és original.

Entre els programes més ben valorats de TV3 aquest juliol apareixen les reposicions d'"Afers Exteriors" i d'"El paisatge favorit de Catalunya", "El gran dictat", "Sense ficció", "Bricolatge emocional", "APM?", "Polònia", "Àgora", l'especial "La Lliga més llarga", "30 minuts", "Sota terra" i "Casal Rock". Tots aquestes programes obtenen valoracions notables per sobre del 8 en una escala d'1 a 10.

Per la seva part, el 33 arriba a una valoració qualitativa de 8,0. La cadena és la més ben valorada pels homes de més de 55 anys. Els programes més ben valorats de la cadena són: "Planeta terra", "Thalassa", les transmissions de Fórmula 1, "Export.cat", "Valor afegit", "Ànima" i l'especial "El Liceu a la platja". Tots, amb notes superiors a 8. També cal destacar la valoració de 7,8 que el panel ha fet del seguiment, pel 33, del Campionat d'Europa d'atletisme.
Anar al contingut