Estrena, el 19 de setembre

El nou canal 3XL presenta el seu logo

La directora de TVC, Mònica Terribas, ha remarcat que el nou canal és un "projecte sorprenent, interactiu i atrevit que aspira a ser un altaveu dels més joves".

El nou canal 3XL, que entrarà en funcionament el 19 de setembre, ja té logo. En paraules de la directora de TVC, Mònica Terribas, "el 3XL neix no només com un canal de televisió, sinó com un projecte multiplataforma. Som molt conscients que ens adrecem a un públic jove entre 16 i 25 anys que té moltíssimes inquietuds i que rep molts inputs diferents i a tot hora. Per tant, els joves no estan per la televisió en exclusiva, sinó que consumeixen l'audiovisual d'una altra manera. Això ens ha fet plantejar el 3XL com un projecte innovador, amb un canal de televisió en català, el web 3XL.cat amb uns espais i continguts exclusius i, alhora, tot un conjunt d'activitats i esdeveniments exteriors organitzats amb la comunitat del 3XL".

El 3XL va molt més enllà del que és un canal de televisió. Segons Terribas, "és un projecte sorprenent, interactiu, atrevit i allunyat del tradicional model de televisió. Ofereix l'entreteniment i la diversió d'un canal i d'un portal, des de la vocació de servei públic en el seu disseny i en els seus continguts i amb el ferm propòsit d'anar més enllà i ser un altaveu dels més joves: aspirem a generar un 'feedback' i oferir també continguts generats per l'usuari. Els joves han de ser els protagonistes, és el seu canal."

TV3 ja compta amb aquest públic jove, però ara es vol fer un pas més i oferir-los un canal exclusivament per a ells. Per Terribas, "el públic jove és un dels que més han contribuït a l'èxit de les ofertes d'entreteniment de TV3, com ara els espais de "Crackòvia", "Polònia", "La partida de TV3", o l'"APM?". Això vol dir que comptem amb ells en la nostra oferta generalista, però, a més, els oferim un espai exclusiu en la nostra aposta multicanal, com ja vam fer amb els més petits amb el Super3. Per això, ara fem un pas més, creem una finestra per atendre les demandes dels joves, produïm nous continguts i programes per aquest canal i adquirim els drets d'emissió de diverses sèries de prestigi internacional".

El nou canal és un exemple de progrés en un panorama de contenció. Terribas ha remarcat que "som un servei públic i, si bé assumim que no podem perdre el tren de la tematització dels continguts de la TDT, també som ben conscients que arrencarem un canal en una situació de crisi i no estirarem més el braç que la màniga: no augmentarem amb més persones la nostra estructura ni invertirem més recursos dels que tenim. Senzillament, aprofitarem millor tot allò de què ja disposem, treballarem més eficientment. Seria una irresponsabilitat fer-ho d'una altra manera".
Anar al contingut