Audiències

TV3, líder destacada al maig

TV3 ha estat líder destacada el mes de maig dels rànquings de cadenes i de programes. Ha situat un total de 23 programes entre els 40 més vistos.

TV3 ha estat líder el mes de maig amb el 16,6% de quota, el millor percentatge mensual des del desembre del 2007, i també ha situat un total de 23 programes entre els 40 més vistos. Les dades del maig fan que TV3 lideri la quota acumulada dels cinc primers mesos de l'any, amb el 15,3%, després d'unes setmanes en què els partits del Barça i les celebracions pel seu triomf ratifiquen aquests liderats.

Segons dades de TNS, TV3 ha estat la cadena líder del mes de maig, amb el 16,6% de quota, a 1,7 punts de Tele 5, la segona cadena classificada, que ha obtingut el 14,9%. Antena 3 ha obtingut el 13,2%; TVE, el 12,4%; Cuatro, el 7,7%; i La Sexta, el 5,8%. La 2 s'ha situat en el 3,1% i el K3-33, en el 2%. Per la seva part, Digital+ ha obtingut el 3,9%.

Amb aquestes dades del maig, TV3 lidera la quota acumulada del 2009, amb el 15,3% de quota i 2 dècimes més que Tele 5, la segona cadena classificada. Antena 3 té una quota acumulada del 13,4% i TVE, del 13,2%.

Per grups empresarials, Televisió de Catalunya manté el liderat, amb el 20,4%, percentatge també rècord de l'any. De les audiències de les diverses cadenes del grup de TVC cal destacar el 0,7% del canal de notícies 3/24, quota mensual rècord de l'any. Els altres grups empresarials han tingut de quota al maig: TVE, el 17,3%; Gestevisión, el 15,7%, i Antena 3, el 14,7%.

7 programes de TV3 entre els 10 primers del rànquing


El liderat de TV3 ho ha estat també pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos, amb un total de 23, 7 dels quals, entre els 10 primers. Aquests 7 programes, la majoria relacionats amb els triomfs del Barça i les celebracions posteriors, han ratificat el liderat de la cadena. Tele 5 ha situat 8 programes en el rànquing; TVE n'ha situat 5; Antena 3 n'ha situat 2; i Cuatro i La Sexta, 1.

Els 7 programes de TV3 que s'han situat entre els 10 primers del rànquing són la final de la Copa del Rei Athletic-Barça, en el lloc número 2; el postmatx d'aquest partit de la final, en el lloc número 3; "Crackòvia", en el lloc número 4; l'especial informatiu "Festa del doblet", per celebrar el triomf a la Lliga, en el lloc número 5; el partit de la Lliga Barça-Vila-real, en el lloc número 6; el programa "Tricampions", de celebració al Camp Nou de la Champions, en el lloc número 7; i "Polònia", en el lloc número 8.

Els altres 16 programes de TV3 que s'han situat en el rànquing dels 40 més vistos són el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el lloc número 11; la transmissió del Gran Premi d'Espanya de Fórmula 1, en el lloc número 12; el "Telenotícies vespre", en el lloc número 15; "APM?", en el lloc número 17; "Paraula de Pep", en el lloc número 18; "Ventdelplà", en el lloc número 19; "Ja hi som", en el lloc número 21; "El paisatge favorit de Catalunya", en el lloc número 22; el "Telenotícies migdia", en el lloc número 23; "Zona zàping", en el lloc número 25; "Casal rock", en el lloc número 28; el reportatge "Esvair la crisi", del programa "30 minuts", en el lloc número 29; el "Telenotícies cap de setmana migdia", en el lloc número 31; l'edició de tarda del programa "Tricampions", en el lloc número 32; la pel·lícula "El codi Da Vinci", en el lloc número 35; i l'edició especial del programa "El vestidor", emesa després del partit Madrid-Barça, en el lloc número 37.

"Copa, Lliga i Champions" lidera el rànquing de vídeos més vistos per internet

Pel que fa a la visió de programes de TV3 per internet, s'ha de destacar que al maig s'han vist més de 3.100.000 vídeos, amb un increment del 25% en relació amb el mes anterior i amb prop de 425.000 hores de visionat, a través dels diversos portals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (www.tv3.cat, www.3cat24.cat, www.elsesports.cat, www.super3.cat, etc). I del total de vídeos vistos, un 80% és consum sota demanda i el 20% restant correspon al visionat dels canals de TVC, per internet i en directe.

Per programes, "Crackòvia" (www.tv3.cat/crackovia) lidera el rànquing, amb 395.000 visionats. Segueixen els vídeos de notícies de les diferents edicions dels telenotícies (www.3cat24.cat), amb 345.000; "El cor de la ciutat" (www.tv3.cat/elcordelaciutat), amb 218.000; i la sèrie setmanal "Infidels" (http://www.tv3.cat/infidels), amb 174.846.

Finalment, el vídeo concret més vist és el de "Copa, Lliga i Champions" de "Crackòvia", amb 53.000 visionats, seguit de l'emissió de "Crackòvia" dedicada al 2-6 del Madrid-Barça, amb 51.500. El tercer lloc d'aquest rànquing l'ocupa el sisè capítol de la sèrie "Infidels" amb 40.000, seguit de l'edició de "Crackòvia" del dia 18, amb 34.000. El cinquè lloc torna a ser per a la sèrie "Infidels", amb el capítol 7 i amb 34.800 visionats.
Anar al contingut