L'estructura metàl·lica on hi havia les càmeres del radar es va retirar però els senyals de trànsit continuen al seu lloc (3Cat)

El radar de tram de l'A-2 que ja fa 100 dies que no multa, després que hi xoqués un camió

Fins que no s'hi instal·li un nou sistema, Trànsit preveu fer controls de velocitat entre Tàrrega i Vilagrassa amb armaris de radars en línia o amb l'helicòpter

Roger SeguraActualitzat

El doble radar de tram ubicat a l'A-2 entre Tàrrega i Vilagrassa no funciona des del 7 de gener, quan un tràiler es va encastar contra una de les estructures metàl·liques on hi havia les càmeres, en concret, la de l'extrem oest.

La topada va fer que el pòrtic cedís parcialment i va deixar el sistema del radar inoperatiu. L'estructura va quedar tan malmesa que els tècnics van concloure que no es podia reparar i van decidir retirar-la.

Camió que ha topat amb un senyal de trànsit a l'A-2 a Vilagrassa
El conductor del camió va quedar atrapat a la cabina arran del xoc amb un pilar, però ningú més va resultar ferit (Bombers)

Des d'aleshores, el radar no funciona en cap dels dos sentits, tot i que els senyals de trànsit continuen al seu lloc i informen que s'hi controla la velocitat. Es tracta d'un tram de poc més de cinc quilòmetres, limitat a 120 km/h.

L'estructura metàl·lica situada a l'extrem oriental del tram sí que segueix dreta, però com que la de l'altra banda no s'ha reposat, és impossible mesurar la velocitat mitjana a què circulen els vehicles.
 

Sense previsió per a una substitució

Fonts del Servei Català de Trànsit han explicat al 324.cat que, ara per ara, no hi ha una previsió sobre quan es podrà reactivar el radar i que la substitució requereix un temps.

Actualment s'està estudiant si es col·loca un nou pòrtic metàl·lic com el que hi havia, o si s'opta per altres mesures, com ara ubicar en aquest punt un dels nous radars remolc --uns carros que es poden moure fàcilment.

Mentrestant, en aquest punt de la xarxa viària s'hi faran controls de velocitat amb armaris de radars en línia --unes caixes de color taronja que es reparteixen al llarg d'un tram--, o amb l'helicòpter equipat amb cinemòmetre.
 

Ja va estar prop d'un any inoperatiu entre el 2022 i el 2023

El radar de tram entre Tàrrega i Vilagrassa es va posar en marxa a finals del 2017, però ha estat fora de servei en més ocasions. En sentit Barcelona, va estar inoperatiu durant un any, entre el juliol del 2022 i el juny del 2023.

En sentit Lleida, no va funcionar durant deu mesos, en aquest cas entre el setembre del 2022 i el juny del 2023. El motiu, segons Trànsit, van ser unes feines de reparació i de verificació.

El radar de tram de l'A-2 a Tàrrega es va estrenar el 7 de desembre del 2017 i va multar 7.200 vehicles en els primers 7 mesos (ACN)

Més de 73.000 euros recaptats l'any passat

El 2023 aquest doble radar de tram va recaptar 73.050 euros durant el mig any que va estar operatiu: 54.200 en el tram Vilagrassa-Tàrrega (en sentit Barcelona) i 18.850 euros en el tram Tàrrega-Vilagrassa (en sentit Lleida).

L'any anterior, el 2022, la recaptació del radar va ser molt superior: gairebé 140.000 euros. En sentit Barcelona es van cobrar 75.438 euros en multes durant els cinc mesos que va funcionar, i en sentit Lleida, 63.839 euros en set mesos.

Segons el Servei de Català de Trànsit, l'activitat d'aquest radar de tram va permetre iniciar 3.030 expedients sancionadors per excés de velocitat al llarg del 2023.

 

ARXIVAT A:
Trànsit
Anar al contingut