Fitxa reportatge

No pensi, compri!

09/12/2012 | Societat

 
 

 
 
CSS/Javascript Deshabilitat.
Play

Actualitat: No pensi, compri!

4371630

Moltes grans marques comercials utilitzen el neuromàrqueting, la neurociència aplicada a les vendes. Però no ho volen admetre. Manipulen el nostre cervell?

09/12/2012

El període de temps de distribució d'aquest vídeo és limitat. Podràs veure’l a tv3.cat fins al 12/08/2013 a les 23.59Aquest vídeo no es pot visionar des de fora de l'Estat espanyol
Play

Promoció: No pensi, compri!

4361810

Moltes grans marques comercials utilitzen el neuromàrqueting, la neurociència aplicada a les vendes. Però no ho volen admetre. Manipulen el nostre cervell?

És possible que un perfum ens inciti a comprar? La resposta és afirmativa. Sorgeix amb força una nova eina al servei d'empreses i marques comercials: el neuromàrqueting. Es tracta de fer servir els estudis de la neurociència sobre el cervell humà i aplicar-los al del consumidor potencial. S'analitza com i per què el nostre cervell respon a certs estímuls amb l'objectiu d'influir sobre les nostres decisions. La idea bàsica, basada en diversos estudis neurològics, és que el 90 per cent de les nostres decisions les prenem en un nivell subconscient. Si una marca pot "parlar" directament amb els nostres instints, per sobre de la raó, podrà vendre més productes.

09/12/2012

CSS/Javascript Deshabilitat.
No pensi, compri!

No pensi, compri!

http://www.tv3.cat/multimedia/gif/4/4/1354282711844.gif

Moltes grans marques comercials utilitzen el neuromàrqueting, la neurociència aplicada a les vendes. Però no ho volen admetre. Manipulen el nostre cervell?

És possible que un perfum ens inciti a comprar? La resposta és afirmativa. Sorgeix amb força una nova eina al servei d'empreses i marques comercials: el neuromàrqueting. Es tracta de fer servir els estudis de la neurociència sobre el cervell humà i aplicar-los al del consumidor potencial. S'analitza com i per què el nostre cervell respon a certs estímuls amb l'objectiu d'influir sobre les nostres decisions. La idea bàsica, basada en diversos estudis neurològics, és que el 90 per cent de les nostres decisions les prenem en un nivell subconscient. Si una marca pot "parlar" directament amb els nostres instints, per sobre de la raó, podrà vendre més productes.

El reportatge "No pensi, compri!", produït per la productora francesa Premières Lignes, arrenca amb un experiment imaginat però rarament vist en una televisió: un pis del centre de París convertit en un supermercat de proves. Allà l'empresa francesa d'estudis de mercat BVA analitza, amb un sofisticat desplegament tecnològic, el comportament del consumidor: una dona equipada amb unes ulleres especials connectades amb un ordinador va fent la compra amb un carret i, mentrestant, en una altra habitació s'analitzen els seus impulsos i reaccions.

Però el neuromàrqueting és un poderós instrument destinat, al cap i a la fi, a violentar, a eludir la pròpia voluntat racional. La prova de la seva col·lisió amb l'ètica és que a les grans marques no els agrada veure's públicament relacionades amb aquesta tècnica de vendes. Els autors del reportatge "No pensi, compri!" mantenen un pols amb la firma nord-americana i global de menjar ràpid McDonad's, que acaba reconeixent que va usar en el passat aquesta nova tècnica, quan va sorgir, però que ara ja no ho fa. A través d'un dels laboratoris especialitzats en neurologia van provar un nou perfum ambiental que incrementés les vendes. Aquest cas serveix als autors del reportatge per il·lustrar aquesta nova especialitat, la seva eficàcia i també els recels que genera.

La directora de l'empresa britànica Unilever, Gemma Calvert, ens explica com s'activa en el nostre cervell el "circuit de recompensa", la pedra filosofal que busca qualsevol empresa. És una especialista en la matèria entre els molts que apareixen en aquest revelador reportatge.

       

      Comentaris (0)

       
       

      Dóna'ns la teva opinió

      Hola de nou
       

      Et recordem que el missatge passarà un procés de moderació prèvia.
      Per més informació, consulta les normes d'ús.
      Si vols contactar amb nosaltres, fes-ho a través del servei d'Atenció a l'Audiència.

      Encara no has escrit cap comentari!

      Dona'ns la teva opinió

      Per afegir comentaris al web has d'estar registrat.

      Moltes grans marques comercials utilitzen el neuromàrqueting, la neurociència aplicada a les vendes. Però no ho volen admetre. Manipulen el nostre cervell?


      Un reportatge de:
      Benoît Bringer

      Equip:
      Élise Lucet, Laurent Richard, Jean Pierre Canet

      Una producció de:
      Premières Lignes (França)


       
       
       
       
       

       

       

       

       
      Televisió de Catalunya
      Televisió de Catalunya, S.A.