El president i conseller delegat de Puig, Marc Puig, durant el tradicional toc de campana a la Borsa de Barcelona.
El president i conseller delegat de Puig, Marc Puig, durant el tradicional toc de campana a la Borsa de Barcelona (Europa Press/Lorena Sopena)

Puig s'estrena a borsa i protagonitza la sortida als mercats més gran de l'any a Europa

Les accions, que han començat amb un augment del 8%, han tancat planes el primer dia de cotització

RedaccióActualitzat

La multinacional Puig s'ha estrenat a la borsa espanyola aquest divendres en una operació llargament esperada pels mercats, sobretot per la magnitud de la companyia, que està valorada en 13.920 milions d'euros. Això l'ha convertit en la sortida als mercats més important d'Europa aquest any.

El grup de moda i perfumeria Puig Brands ha tancat pla el primer dia, amb els títols a 24,5 euros, després d'haver arribat a impulsar-se més d'un 8% al començament de la cotització.

La sortida a borsa és una fita cabdal per a la companyia familiar, propietària de marques com Paco Rabanne o Carolina Herrera, que acaba de fer 110 anys. De totes maneres, la previsió amb què treballa la multinacional és que la família conservi el 71,7% dels drets econòmics de la societat i el 92,5% dels drets de vot.

El president executiu de la firma, Marc Puig, ha declarat que és la millor manera d'assegurar la sostenibilitat del projecte a llarg termini.
 

El preu més alt possible

El preu de sortida de Puig ha estat de 24,5 euros per acció, en la banda alta de la forquilla orientativa per als inversors institucionals, que és a qui es dirigia aquesta operació en primera instància. Alguns experts, com Jaume Puig Ribera, director general de GVC Gaesco, creuen que el preu és potser un pèl alt:

"Si el recorregut posterior a la borsa és a la baixa perquè has volgut demanar massa diners, això pot repercutir negativament en la marca."

L'alta demanda ha fet possible aquest preu, amb el qual Puig obté una valoració total de gairebé 14.000 milions d'euros. Entre aquests grans actors hi ha Criteria, el braç inversor de CaixaBank, que ha adquirit el 3% de la companyia per 425 milions d'euros.

La família Puig ingressa uns 3.000 milions d'euros en aquesta sortida a borsa, que pensa dedicar a reduir deute i a alguna operació corporativa que es pugui presentar.

Un sector atractiu on invertir

De tota manera, aquest i altres analistes coincideixen en un punt de vista: el sector dels perfums i la moda és molt interessant. Puig assegura que "hi haurà molts inversors internacionals que voldran accions de Puig":

"És un sector molt buscat, molt rendible, i no hi ha gaires empreses d'aquest sector als mercats."

La multinacional de perfums, moda i maquillatge debuta en els mercats en un bon moment, ja que l'any passat va ingressar 4.300 milions d'euros i va obtenir un benefici net de 465 milions, un 16% més que l'any anterior. La seva previsió és repartir el 40% d'aquests beneficis entre els seus accionistes.
 

Igual dividend, però menys dret de vot

Ara bé, no surt a cotitzar tot el capital de la companyia. La família Puig se'n queda gairebé el 72% i, per tant, manté el control de l'empresa.

Les accions que es podran comprar a partir d'aquest divendres són les de la classe B. Rebran els mateixos dividends que la família Puig, però, en canvi, tindran menys drets de vot a les juntes d'accionistes.

"Les accions B que cotitzen no arriben ni al 10% dels drets de vot. No és el més habitual en aquestes operacions. Quan surts a cotitzar has de sortir a totes, per les coses bones i per les coses dolentes", adverteix Puig.

Els analistes creuen que la companyia, amb aquest valor de mercat, no trigarà gaire a formar part de l'índex Ibex-35. De fet, ara mateix té la quinzena capitalització més alta de tot el mercat espanyol. Alguns experts creuen que la seva entrada al selectiu podria fer-se realitat al desembre.

ARXIVAT A:
Borsa
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut